Vous êtes ici : Accueil > Archives > Pédagogie > Breton > Beaj da Vreizh-Veur
Publié : 19 mai 2011

Beaj da Vreizh-Veur

Voyage en Grande-Bretagne

Nous sommes allés en Grande-Bretagne du 21 au 26 mars.

Bet omp bet e Vreizh- Veur etre an 21 hag ar 26 a viz meurzh.

D’ar lun omp aet er vag-treizh (ferry) e Sant-Malo evit monet da Vreizh-Veur hag erruout da Borsmouth. Goude-se hon eus kemeret ar c’harr-boutin betek Bath, lec’h ma omp bet degemeret gant familhoù saoz.

Bed and Breakfast Bath

Le lundi, nous avons pris le ferry à Saint-Malo pour la Grande-Bretagne à destination de Porsmouth. Ensuite nous avons pris le car jusqu’à Bath, où nous avons été accueillis par les familles anglaises.

Gweladennet hon eus d’ar meurzh Big Pit (toull bras), ur vengleuz glaou diimplij, 90 metrad dindan douar. Sañset oa deomp monet da Museum of Welsh Life (mirdi buhez Bro-Gembre), met re diwezhat e oa d’en ober an deiz-se ha graet d’ar gwener.

Big Pit

Nous avons visité le mardi Big Pit (grand trou), une mine de charbon désaffectée, à 90 mètres sous terre. Il était prévu que nous allions au Museum of Welsh Life (musée de la vie galloise), mais il était trop tard pour le faire ce jour-là et ce fut fait le vendredi.

An deiz war lerc’h hon eus gwelet Glastonbury Abbey (abati Glastonbury), ul lec’h kozh a-walc’h met brav-kenañ. Goude bout debret omp aet da Wookey Hole (toull ar spont), ul lec’h ma oa, hervez lâret, ur sorserez o chom. Gwelet hon eus ivez penaos veze graet paper du-hont.

Wookey Hole

Le lendemain, nous avons vu Glastonbury Abbey (abbaye de Glastonbury), un lieu assez ancien mais très beau. Après le déjeuner, nous sommes allés à Wookey Hole (grotte de l’effroi), un endroit où, à ce qu’on dit, vivait une sorcière. Nous y avons aussi vu comment on faisait du papier.

D’ar yaou hon eus gwelladennet The Millenium Stadium (sportva ar milved) e Cardiff : bras eo ! Interesus da welet evidomp. Gwelet hon eus ivez Castell Cardiff. Bras-tre eo ivez gant e borzh bras meurbet stumm ur jardrin dezhañ.

Cardiff Castle

Jeudi, nous avons visité le Millenium Stadium (stade du millénaire) à Cardiff : il est immense ! Très intéressant à notre avis. Nous avons également vu le château de Cardiff. Il est très grand lui aussi, avec sa très grande cour aménagé en parc.

Millenium Stadium

An deiz diwezhañ hon eus gweladennet ar poulloù-neuial roman. Al lec’h ma eh eus mammenn dour tomm nemeti Breizh-Veur. Evit echuiñ an devezh hon eus graet shopping hag aet omp d’ar mirdi n’hon doa ket gwelet dimeurzh. War hent an distro hon eus gwelet, a bell, peulvanoù ha krommlec’h Stonehenge. Erruet omp d’ar vag-treizh araok an noz. Kousket hon eus war ar vag-treizh hag erruet omp e Pondi d’ar sadorn mintin.

Thermes

Le dernier jour, nous avons visité les thermes romains. C’est le seul endroit doté d’une source d’eau chaque en Grande-Bretagne. Pour terminer la journée, nous avons fait du shopping et sommes allés au musée que nous n’avions pas vu le mardi. Sur le chemin du retour, nous avons vu, au loin, les menhirs et le cromlech de Stonehenge. Nous sommes arrivés au ferry avant la nuit, avons dormi à bord et sommes arrivés à Pontivy le samedi matin.

Degemeret mat omp bet gant Samantha ha Daron, Saozon sioul hon eus komzet e saozneg gante da benn kentañ ha da fin pep devezh. Evel-se e oa posupl gwellaat hon saozneg, dreist-holl an distagadur. Laouen-kenañ omp da vezañ bet graet ar veaj-se !

Nous avons été bien accueillis par Samantha et Daron, des Anglais calmes avec lesquels nous avons parlé quotidiennement en anglais en début et en fin de journée. Ainsi il a été possible d’améliorer notre anglais, tout particulièrement notre prononciation. Nous sommes très heureux d’avoir fait ce voyage !

Léo Servel & Ewen Kervoas-Le Nabat

Gwirioù al luc’hskeudennoù / crédits photograpiques : Skolaj / Collège Romain Rolland - Pontivy